Na naszym Blogu pisaliśmy już wiele na temat rekrutacji z perspektywy kandydatów. Dowiedzieliście się nieco więcej na temat współpracy z agencją rekrutacyjną, metod poszukiwania pracy, czy tego, co warto uwzględnić w swoim CV i w jaki sposób przygotować się do procesu rekrutacyjnego. Czy zastanawialiście się kiedyś, jak proces rekrutacji wygląda od drugiej strony? W dzisiejszym wpisie, opowiemy Wam, jak wygląda przykładowy dzień naszej pracy pod kątem direct searchu kandydatów do naszych projektów.
Jednym z podstawowych zadań rekrutera jest nawiązanie kontaktu z możliwie jak największą ilością osób, które spełniają wymogi rekrutacyjne do danych projektów oraz osób, poszukujących nowych wyzwań zawodowych, którym możemy zaproponować ciekawe stanowiska i szanse rozwoju. Istnieje wiele metod, każdy z rekruterów posiada swój indywidualny rytm pracy, jednak w pracy każdego z nas znajdują się elementy podstawowe- nasza baza, bez której nie wyobrażamy sobie prowadzenia rekrutacji.
1. Ogłoszenia.
Myśląc o znalezieniu nowej pracy, jakie miejsce zaglądasz w pierwszej kolejności? Obserwując działania wielu kandydatów, zauważamy, że w dalszym ciągu ogromną popularnością cieszą się portale internetowe zawierające ogłoszenia o pracę. Bardzo ciekawe jest to, jak zmieniają się nasze źródła poszukiwania pracy, prawda? Pamiętacie jeszcze rubryki z ogłoszeniami w gazetach lub specjalne, często miesięczne lub cotygodniowe dodatki do gazet? Zauważyliście na pewno, że prasa coraz rzadziej służy nam jako informator o nowych wakatach.
W dobie Internetu, pamiętamy o tym, by dodawać oraz odświeżać ogłoszenia o pracę na wybranych stronach. Robimy to z niezwykłą starannością o zachowanie odpowiedniej formy ogłoszenia, czytelności oraz, co najważniejsze,rzetelne przekazanie informacji o ofercie. Ważne jest dla nas dotarcie do szerokiego grona odbiorców, dlatego też staramy się publikować informacje na stronach branżowych, regionalnych, ale często są to również biura karier, czy urzędy pracy. Strategia zależy od specyfiki ogłoszenia oraz grupy docelowej. To zadanie wymaga od nas konsekwencji oraz kreatywności- każdego dnia poznajemy nowe miejsca, do których Wy, nasi kandydaci, zaglądacie w poszukiwaniu pracy.
2. Social Media.
Aktywność na portalach społecznościowych podkreśla zmianę, jaka nastąpiła w metodach poszukiwania pracy. Jako rekruterzy, posiadamy indywidualne oraz firmowe konta w Social Mediach. Wiemy, że to z nich korzystacie niemal codziennie. Takie strony dają możliwość zakładania grup tematycznych, nawiązywania kontaktu z osobami, które ogłaszają chęć zmiany pracy, pozwalają na publikację informacji skierowanych tylko do określonej grupy, a także umożliwiają szybki i wygodny dla dwóch stron kontakt.
Z portali społecznościowych korzystamy również w celu dzielenia się z Wami tym, co się u nas dzieje. Informujemy o nowych projektach, wpisach na blogu, czy organizowanych przez nas eventach i szkoleniach. Jeśli jesteście ciekawi tych wątków, zapraszamy do śledzenia nas na naszym Facebooku oraz Instagramie!
3. Direct search.
Każdy z rekruterów w BBG posiada swoje indywidualne projekty, czyli rekrutacje (stanowiska), na które poszukuje pracowników. Jak pisaliśmy wyżej, naszym głównym zadaniem jest nawiązaniu kontaktu z jak największą ilością osób, które są potencjalnymi kandydatami na nasze stanowiska. Czy składamy oferty pracy osobom, które nie ogłosiły chęci rozwoju zawodowego? Oczywiście! W swojej ofercie posiadamy wiele stanowisk kierowniczych, managerskich i innych, co dla wielu z Was może być szansą na nowe wyzwanie. Codziennie korzystamy z popularnych stron i portali, umożliwiających podgląd CV, wymienianie wiadomości, dzięki którym budujemy bazy kandydatów. Direct search opiera się również na przeglądaniu stron branżowych,czy wpisów na forach. Nie będziemy ukrywać, że jest to jedno z najbardziej ekscytujących i fascynujących zajęć.
4. Rozmowy rekrutacyjne.
Posiadając zgłoszenia od kandydatów, które zostały opatrzone odpowiednią klauzulą, przechodzimy do przeglądania i weryfikowania CV pod kątem projektów. Oczywiście kontaktujemy się z wybranymi kandydatami, jednak każdego mamy w pamięci i weryfikujemy CV patrząc na nie przez pryzmat naszych wszystkich rekrutacji. Etap rozmowy telefonicznej jest kluczowym momentem, nie tylko dlatego, że rozpoczynamy współpracę z danym aplikantem, ale również na jego podstawie mamy szansę wysunąć pierwsze wnioski, dzięki którym wiemy, co możemy zaproponować danej osobie.
To tylko kilka z szerokiego wachlarza zajęć, które wykonujemy każdego dnia. Mamy nadzieję, że choć trochę przybliżyliśmy Wam to jak wygląda nasza praca. A może interesuje Was praca w rekrutacji? :)
Obecnie poszukujemy osoby do naszego zespołu! Zapraszamy do zapoznania się z ogłoszeniem na stronie i w przypadku zainteresowania, przesłania swojego CV!
Kategorie
Tagi
Skomentuj ten wpis